Zamknij

Manor from Pieczyska

Manor from Pieczyska

The Pieczyska manor house, Chynów commune, Grójec district, built between 1833 and 1844

The building originally served as a rectory in the Pieczyska parish. It was built when the role of pastor belonged to Father Jan Plewczyński. During that period, the interior layout was different; the walls weren't plastered, and the roof was covered with thatch instead of shingles. The building of the rectory was transferred to our museum in 1981 and adapted into a manor house from the turn of the 18th and 19th centuries. The modifications included slightly changing the interior layout and architectural form, among others, by equipping the entryways with column porches. In 2024, the interior arrangements were changed, in accordance with the descriptions and illustrations of the Pieczyska manor house dating back to the 1860s, when it was under the ownership of the Tański family.

The building was constructed from larch logs, has plastered walls, and a hipped roof covered with shingles. There are windows located in the eave of the gabled roof, and in both front walls there are two entrances preceded by symmetrically located porches with decorative columns. An entrance hallway that goes through the centre of the building connects both porches. There are rooms on both sides of the hallway: on one side a study and a drawing room, on the other a dining room and a bedroom. At the back of the dining room there is a dresser; behind the bedroom is a utility hall with stairs to the attic. Part of the manor house has a basement consisting of two chambers built of fieldstones.

Thanks to original drawings by Czesław Tański from his diary, we were able to partially recreate the interior of the Pieczyska manor house from the artist's youth. We chose to depict the inner layout as it was between the years of 1861 and 1880.

Due to the layout of the building, we present five interiors: a living room, a kitchen, a bedroom combined with a study, a dining room, and the grandmother's room.

Regional Operational Program of the Mazovian Voivodeship 2014-2020

×

Drogi Użytkowniku!

Administratorem Twoich danych jest Muzeum Wsi Radomskiej z siedzibą przy ulicy Szydłowieckiej 30 w Radomiu. Nasz e-mail to muzeumwsi@muzeum-radom.pl, a numer telefonu 48 332 92 81.

Inspektorem ochrony danych w naszej placówce jest Katarzyna Fryczkowska, z którą skontaktujesz się mailem info@abi.radom.pl

Twoje dane zbieramy wyłącznie w celach związanych ze statutowymi zadaniami MUZEUM. Podstawą naszego działania jest przepis prawa i nasz usprawiedliwiony cel. Twoje dane pozyskaliśmy podczas pierwszego kontaktu na etapie nawiązywania współpracy. Poprosimy Cię o podanie tylko takiego zakresu danych, jaki jest niezbędny do realizacji naszych celów:

  • gromadzenie zabytków w statutowo określonym zakresie;
  • katalogowanie i naukowe opracowywanie zgromadzonych zbiorów;
  • przechowywanie gromadzonych zabytków, w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania i bezpieczeństwo, oraz magazynowanie ich w sposób dostępny do celów naukowych;
  • zabezpieczanie i konserwację zbiorów oraz, w miarę możliwości, zabezpieczanie zabytków archeologicznych nieruchomych oraz innych nieruchomych obiektów kultury materialnej i przyrody;
  • urządzanie wystaw stałych i czasowych;
  • organizowanie badań i ekspedycji naukowych, w tym archeologicznych;
  • prowadzenie działalności edukacyjnej;
  • popieranie i prowadzenie działalności artystycznej i upowszechniającej kulturę;
  • udostępnianie zbiorów do celów edukacyjnych i naukowych;
  • zapewnianie właściwych warunków zwiedzania oraz korzystania ze zbiorów i zgromadzonych informacji;
  • prowadzenie działalności wydawniczej.

W trosce o bezpieczeństwo zasobów Muzeum informujemy Cię, że będziemy monitorować siedzibę Muzeum z poszanowaniem Twojej ochrony do prywatności. W tym wypadku będziemy działać w oparciu o prawnie uzasadniony interes realizowany przez nas jako administratora.

Nie będziemy przekazywać Twoich danych poza Polskę, ale chcemy udostępnić je podmiotom, które wspierają nas wypełnianiu naszych zadań. Działamy w tym przypadku w celu wypełnienia obowiązku prawnego, który na nas spoczywa oraz w związku z naszym prawnie usprawiedliwionym celem.

Twoje dane będziemy przetwarzać w oparciu o uzasadniony interes realizowany przez nas jako administratora danych tj. do momentu ustania przewarzania w celach planowania biznesowego związanego z organizacją funkcjonowania Muzeum.

Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych, a także sprostowania, żądania usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Masz także prawo złożenia skargi do organu nadzorczego.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale odmowa ich podania może uniemożliwić podjęcie współpracy.

Administrator Danych Osobowych